http://cdn.publishdev.se/cdn/9-1/3830675/images/2012/ikon_5021ac0be087c35663000283.png Ghareebah -

Filmen om vår älskade profet

Filmen som alla talar om och som sprids som en bakterie över nätet har jag inte sett, walhamdoulilah. Jag råder mina bloggläsare att inte se på den heller för den delen, för wAllahi man blir sjukt provocerad och det är exakt vad kouffars mål är - att provocera oss muslimer. Och vad tjänar man på att se på filmen? Det finns inget khayr i det och och man slösar endast på sin värdefulla tid. 

 

Vad jag har hört och läst så skall filmen tydligen handla om en massa strunt om vår älskade profet 'alayhi wa sallato wa sallam. De försöker håna, förolämpa, nedvärdera och framföralllt smutskasta vår älskade profet Muhammad salla Allahu 'alayhi wa sallam. Lägg märke till att jag skrev försöker, för wAllahi de kommer aldrig att lyckas! De kommer aldrig att lyckas just för att det är Allah subhanahu wa ta’alas löfte i koranen, då Han den Högste säger:

"De vill släcka ut Guds ljus med sina ord, men Gud skall låta Sitt ljus lysa med full styrka, hur förhatligt detta än måste vara för förnekarna av sanningen." [61:8]

 

 Som sagt de försöker provocera oss, och när de ser hur vi muslimer reagerar, hur arga och förbannade vi blir som slutligen leder till dåliga handlingar så har de lyckats med deras mål. Det är då de får sina fördomar bekräftade, de tänker: "Vad var det vi sa? Muslimerna är ju aggresiva och våldsamma." Sobhana Allah det är då de backar och tar avstånd från Allahs religion istället för att komma närmare Islam, och detta är en stor fara! 

 

Därför mina syskon är det extremt viktigt att tänka efter innan man yttrar sig och innan man handlar och om man skall försvara profeten 'alayhi wa sallato wa sallam, då skall man göra det på rätt sätt och med rätt metoder. För hur i allfriden kan man försvara profeten Muhammad salla Allahu 'alayhi wa sallam samtidigt som man går emot hans sunnah?! Hur kan det gå ihop ya ahlul sunnah?! 

 

Vi muslimer bör stå upp för haqq [sanningen] och göra allt som krävs för att försvara den sanna religionen och vår ädla profet, frid vare med honom, det är bara ett utav skyldigheterna man har som muslim. Om det så krävs att offra våra liv, så bör vi göra det - vad som helst för att försvara vår älskade profet! Precis som as sahaba [följeslagarna] brukade göra. Och kouffar försöker smutskasta oss öppet och kallar det sedan för yttrandefrihet? Men om en muslim skulle göra detsamma så skulle de hindrat oss från att göra detta. Ja, här är har vi bara ett ytterligare bevis på vilken hyckleri demokratin är, wAllahi det är bara ren hyckleri och dubbelmoral. 

 

Men alhamdoulilah, det är ändå glädjande att se hur många muslimer som för en gångs skull vaknat upp! Det är glädjande att se att vår ummah för en gångs skull har rest sig upp. Men helt ärligt mina ärade syskon, är det endast när kouffar [icke-muslimerna] smutskastar Islam som vi skall vakna upp? Fundera på saken. 

 

Jag avslutar med ett mycket vackert uttalande av en 'alim [en lärd] som var och en av oss bör reflektera över, han sa följande mening:

"Var gentemot människor som ett träd, de kastar det med stenar och det kastar tillbaka med de bästa frukterna". 


 Fi Amanillah!

/Al Ghareebah.



Kommentarer
Postat av: hafsa

MashaAllah bra skrivet ! <3

Svar: barakaAllaho feeki min vackra syster<3 skrev inget märkvärdigt direkt, bara lite tankar kände att jag behövde skriva av mig :)
Ghareebah

2012-09-18 @ 16:49:19
URL: http://Hafsas.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0