http://cdn.publishdev.se/cdn/9-1/3830675/images/2012/ikon_5021ac0be087c35663000283.png Ghareebah -

Den sanna bilden av vår profet

Min dyrbara läsare låt mig ställa Dig en fråga; älskar Du verkligen profeten 'alayhi wa sallato wa sallam helhjärtat? Om svaret är ja, vad är beviset på att Du älskar honom? Vad har Du gjort för att försvara honom? Och om han 'alayhi wa sallato wa sallam hade varit bland oss idag, tror du att han hade varit stolt över Dig då? 

Min ärade syster/broder, är Du medveten om att din tro aldrig kommer bli fullständig förrän du älskar profeten Muhammad salla Allahu 'alayhi wa sallam mer än din fader, mer än dina barn och framför allt mer än dig själv och resten av mänskligheten. Beviset är självaste profeten 'alayhi wa sallato wa sallams uttalande då han sade:

Ingen av er blir riktigt troende innan han älskar mig mer än sin fader, sina barn, sig själv och hela mänskligheten.”
[Rapporterad av Bukhari,15; Muslim, 44

]

 Därför mina dyrbara syskon, tycker jag att det är hög tid att ändra på oss, förnya vår niyaa [avsikt] och göra så gott vi kan för att följa profeten ’alayhi wa sallato wa sallams fotspår och göra allt vad som krävs för att försvara honom och hans heder. Och att vi även gör vårt bästa när det kommer till sprida sanningen om vår älskade!

Detta var en kort påminnelse som är riktad till mig själv först och främst och sedan er. Må Allah förlåta oss för att vi är så bristfälliga, amin. 

 

 

Fi Amanillah!

/Al Ghareebah.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0