http://cdn.publishdev.se/cdn/9-1/3830675/images/2012/ikon_5021ac0be087c35663000283.png Ghareebah -

Lita på Allah fullt ut

 
 
Min dyrbara och älskade syster, misströsta inte när inget går enligt dina planer... För Allah den Högste säger i souraht al baqara, vers 216: ”Men det kan hända att något är er förhatligt och [ändå] är detta ett gott för er; och det kan hända att ni älskar något och [ändå] är detta ett ont för er - Gud vet, men ni vet inte.”
 
 Ditt bröllop/nikkah kanske inte blev av, Du kanske inte fick jobbet du ville ha eller att Du kanske inte kom in på högskolan/gymnasiet som du sökte in till...Vem vet, det kanske inte var khayr för just Dig? Sobhan Allah, vi människor känner inte till det dolda vi har inte den förmågan att se in i framtiden.. Det kan endast vår Herre, och Han vet sannerligen vad som är bäst för just oss. Allting sker under Allah subhanahu wa ta'alas vilja..QadrAllah wa masha'a fa'aal... Och Allah den Upphöjde säger i souraht al ibrahim, vers 27: ”…Gud gör vad Han vill.” Vem är vi då och ifrågasätter Hans vilja? Sobhan Allah...
 
 Säg mig, finns det något vackrare än en tjännarina som accepterar sin Herres vilja? Detta är sannerligen tecken på stark imaan [tro], lydnad och taqwa. Så därför min syster, låt oss tillsammans sträva efter att få de vackra egenskaperna så att vi kan vinna Allahs välbehag. En vacker förebild för oss borde vara al Khansaa, radiyaAllahu anha, när hon fick höra om hennes fyra söner som hade dött som martyrer utbrast hon: 
 
"Prisad vare Allah, som har ärat mig genom deras martyrskap, jag hoppas att Allah kommer att samla mig med dem under Hans Nåd." [al-isâbah, 8/66,67] Allahu akbar! Vilken ädel förebild för oss kvinnor! 
 
 
 
Fi Amanillah.
/Al Ghareebah.


Kommentarer
Postat av: hafsa

MashAllah jättebra skrivet<3,så sant vi maste lara oss att tro på det dolda

Svar: barakaAllaho feeki min dyrbara syster<3 na'am, vi måste börja ändra på oss
Ghareebah

2012-09-26 @ 18:56:35
URL: http://hafsa.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0