http://cdn.publishdev.se/cdn/9-1/3830675/images/2012/ikon_5021ac0be087c35663000283.png Ghareebah -

Glöm inte att Du är på en resa!

Mina dyrbara läsare som jag sannerligen bryr mig om och älskar för Allahs skull, kom ihåg vårt syfte i Dounya... Livet i Den här världen är endast ett tillfälligt tillstånd, man lever i några få år och sedan dör man. Därför ska vi se oss själva som några främlingar som endast passerar förbi... Inte bör vi anstränga oss för att skaffa egendomar, lyx och annat dylikt det kan vi bi'dnillah få i Akhira! 

Ibn 'Omar, radiyaAllahu anh, sade: Allahs sändebud salla Allahu 'alayhi wa sallam sade: "Lev i världen som om du var en främling, eller en vägfarande" 

[al-Bukhari "as-Sahih 162]

 
Fi Amanillah!
/Al Ghareebah.


Kommentarer
Postat av: Ariella

Mashallah, du har en sådan bra blogg! Du har precis börjat med den va? jag älskar dina inlägg,de är sådana bra påminnelser. Fortsätt så och må Allah belöna dig!

Svar: Åh, barakAllaho feeki ,må Allah belöna Dig ärade syster! Aa, precis jag har precis börjat blogga :) wAllahi din kommentar värmde <3 <3!
Ghareebah

2012-09-23 @ 18:00:32
URL: http://www.heavenlyfaith.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0